رویدادها

ابوظبی به زودی استراتژی یکپارچه آب را توسعه خواهد داد

ابوظبی، ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴– عوایده مرشد المرار، رئیس وزارت انرژی (DoE)، اعلام کرد که این وزارتخانه به زودی یک استراتژی مدیریت یکپارچه آب جدید را برای امارت ابوظبی صادر خواهد کرد.

وی طی سخنانی در حاشیه کنگره جهانی تاسیسات ۲۰۲۴ که دیروز در ابوظبی آغاز شد، توضیح داد که این استراتژی با همکاری ذینفعان مختلف تدوین شده است. هدف این است که واقعیت فعلی این بخش را با اهداف آینده، افزایش بهره برداری از منابع آب موجود، همسو کند.

وی خاطرنشان کرد: این استراتژی تمامی مراحل چرخه آب، از تولید و تحویل گرفته تا مصرف، را در کنار پایش ارزش افزوده آب، تجزیه و تحلیل نرخ تلفات آب و شناسایی بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی استفاده و ترویج صرفه‌جویی، یکپارچه می‌کند.

المرار در ادامه اظهار داشت که این استراتژی به دنبال همسویی اهداف در سطح بخش، افزایش شفافیت داده ها، تحریک راه اندازی ابتکارات، و تعریف اقدامات استراتژیک برای حمایت از استراتژی های ملی و بهبود نتایج است.

وی همچنین بر تعهد وزارت انرژی به صدور سیاست‌ها و مقررات جدیدی که پایداری بخش‌های آب و برق ابوظبی را ارتقا می‌دهد، تاکید کرد. این اقدامات کیفیت خدمات را بهبود می بخشد، هزینه ها را کاهش می دهد و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد و در نهایت باعث توسعه پایدار و رشد اقتصادی می شود.

تولید آب و برق ابوظبی در حال حاضر با بهترین شیوه های جهانی هماهنگ است و نرخ های مقرون به صرفه ای را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. با این حال، المرار بر اهمیت ادامه منطقی‌سازی و استفاده بهینه از این منابع حیاتی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.