اخبار مهم

امارات نشست شورای اقتصادی و اجتماعی عرب در قاهره را بر عهده دارد

امارات متحده عربی ریاست یکصد و چهاردهمین نشست شورای اقتصادی و اجتماعی عرب در قاهره را بر عهده دارد

 

قاهره، ۴ سپتامبر ۲۰۲۴ — جمعه محمد آل کایت، دستیار معاون وزیر امور بازرگانی خارجی در وزارت اقتصاد، ریاست یکصد و چهاردهمین نشست شورای اقتصادی و اجتماعی عربی (AESC) در قاهره، مصر را بر عهده داشت. روز چهارشنبه در سطح مقامات ارشد در مقر دبیرخانه کل اتحادیه عرب.

این جلسه به منظور آمادگی برای جلسه وزیران این شورا که قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود، تشکیل شد.

الکیت در سخنرانی افتتاحیه خود، طیف وسیعی از موضوعات مورد بحث در جلسات مقدماتی کمیته های اقتصادی و اجتماعی را با هدف تقویت رشد و استفاده کامل از قابلیت ها و منابع موجود برای کشورهای عضو بررسی کرد.

الکیت گفت: در این نشست چند موضوع مهم از جمله پیگیری اجرای تصمیمات ۱۱۳ اجلاس AESC و پیگیری فعالیت های دبیرخانه کل در خصوص جنبه های اقتصادی و اجتماعی بین ۱۱۳ و ۱۱۴ مورد بررسی قرار گرفت. جلسات شورا

وی خاطرنشان کرد که این شورا در جریان آخرین تحولات چندین پروژه توسعه مشترک عربی مانند منطقه آزاد تجاری بزرگ عربی (GAFTA) و پیشرفت “اتحادیه گمرکی عربی” و افزایش فرصت های سرمایه گذاری در بین کشورهای عضو قرار گرفت.

 

در این نشست همچنین تجربیات و پیشنهادات مختلف کشورهای عضو در زمینه دستیابی به توسعه اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تقویت همکاری‌های کشورهای عربی در زمینه‌های گردشگری، آثار باستانی، فضا، سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.