اخبار مهم

توسعه افزایش صادرات تراشه کره برای یازدهمین ماه متوالی

صادرات کره برای یازدهمین ماه متوالی در ماه اوت به دلیل تقاضای قوی برای تراشه افزایش یافت

سئول، ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ – (یونهاپ) – داده‌های یکشنبه نشان داد که صادرات کره به یازدهمین ماه متوالی در ماه اوت افزایش یافته است که ناشی از تقاضای قوی برای نیمه‌رساناها است.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط وزارت تجارت، صنعت و انرژی، محموله های خروجی در ماه گذشته با ۱۱٫۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۷٫۹ میلیارد دلار رسید.

واردات با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۴ میلیارد دلار رسید که منجر به مازاد تجاری ۳٫۸۳ میلیارد دلاری شد. کره به مدت ۱۵ ماه متوالی مازاد تجاری خود را حفظ کرده است.
بر اساس بخش، صادرات تراشه ها در ماه آگوست ۳۸٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش کرد و به ۱۱٫۹ میلیارد دلار رسید که افزایش را برای ۱۰ ماه متوالی افزایش داد. همچنین بیشترین حجم را در ماه اوت ثبت کرد.

محموله های خروجی کشتی ها نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت و به ۲٫۸ میلیارد دلار رسید. صادرات فرآورده های نفتی با ۱٫۴ درصد افزایش به ۴٫۵ میلیارد دلار رسید که شش ماه متوالی افزایش را نشان می دهد.

از سوی دیگر، صادرات خودرو ۴٫۳ درصد کاهش یافت و به ۵٫۱ میلیارد دلار رسید، زیرا تولید تا حدی به دلیل نوسازی و مذاکرات دستمزد مختل شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.