رویدادها

امارات نشست شورای اقتصادی و اجتماعی عرب را بر عهده دارد

امارات متحده عربی ریاست یکصد و چهاردهمین نشست شورای اقتصادی و اجتماعی عرب را بر عهده دارد

قاهره، ۳۱ آگوست ۲۰۲۴– امارات متحده عربی ریاست یکصد و چهاردهمین نشست عادی شورای اقتصادی و اجتماعی عربی (AESC) را بر عهده دارد که از فردا یکشنبه آغاز می شود و تا پنجشنبه آینده در مقر دبیرخانه عمومی این کشور ادامه خواهد داشت. اتحادیه عرب

در این نشست مسائل مربوط به همکاری مشترک اعراب در زمینه های اقتصادی و اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نشست شامل مجموعه‌ای از نشست‌های کلیدی خواهد بود که وزرا، مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف عربی را گرد هم می‌آورد تا در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی اولویت‌دار با هدف تقویت همکاری‌های عربی و دستیابی به توسعه پایدار در منطقه گفتگو کنند.

جلسات مقدماتی فردا یکشنبه با جلسه کمیته اجتماعی آغاز می شود که در آن چندین موضوع اجتماعی از جمله استراتژی عربی برای آموزش مادام العمر، نقش حمایت اجتماعی در دستیابی به برابری و فرصت های یادگیری برابر و دهه عربی برای سوادآموزی و بزرگسالان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. آموزش و پرورش.

این نشست ها همچنین همکاری های بین المللی اعراب در زمینه های اجتماعی و توسعه ای را در کنار گزارش ها و تصمیمات شوراهای وزیران و کمیته های تخصصی پوشش خواهند داد. این کمیته همچنین یک دستور کار در مورد طرح «فرهنگ و آینده سبز» و پیشنهاد دیگری برای ایجاد مراکز داوطلبانه برای جوانان و بازنشستگان برای خدمت به سالمندان ارائه خواهد کرد.

کمیته اقتصادی جلسات خود را در روزهای دوشنبه و سه شنبه با تمرکز بر دستور کار اقتصادی از جمله گزارش سال ۲۰۲۳ امنیت غذایی اعراب، پیگیری اجرای برنامه عربی برای امنیت غذایی پایدار و استراتژی توسعه کشاورزی برای سال ۲۰۲۰ برگزار می کند. ۲۰۲۳٫

علاوه بر این، کمیته درباره استراتژی عربی برای مدیریت پایدار منابع شبانی ۲۰۲۰-۲۰۴۰ و استراتژی آبزی پروری ۲۰۱۸-۲۰۳۷ بحث خواهد کرد. همچنین به موضوعات مربوط به سازمان های مشترک عربی، گزارش ها و تصمیمات شوراها و کمیته های وزیران، مسابقه فضایی “مداک” و بهبود عملکرد سازمان های تخصصی عربی خواهد پرداخت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.