اخبار مهم

EGA سود خالص ۱٫۸۴ میلیارد درهم را در نیمه اول ۲۰۲۴ ثبت کرده است

ابوظبی، ۲۹ آگوست ۲۰۲۴  – امارات جهانی آلومینیوم (EGA)، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم ممتاز در جهان و بزرگترین شرکت صنعتی در امارات متحده عربی خارج از نفت و گاز، امروز عملکرد مالی خوبی را برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ در بحبوحه گزارش داد. تقاضای جهانی برای آلومینیوم ممتاز را حفظ کرد.

سود تعدیل شده EGA قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA تعدیل شده) ۴٫۲۰ میلیارد درهم (۱٫۱۴ میلیارد دلار آمریکا) بود، در حالی که در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۴٫۱۵ میلیارد درهم (۱٫۱۳ میلیارد دلار آمریکا) بود.

سود خالص ۱٫۸۴ میلیارد درهم (۵۰۰ میلیون دلار آمریکا) در مقایسه با ۱٫۹۶ میلیارد درهم (۵۳۳ میلیون دلار) در دوره معادل ۲۰۲۳ بود.

حاشیه EBITDA تعدیل شده بخش آلومینیوم EGA 27.5 درصد بود، در مقایسه با ۲۶٫۹ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۳، که در بین همتایان صنعت جهانی پیشرو بود.

عبدالناصر بن کلبان، مدیر اجرایی شرکت جهانی آلومینیوم امارات، گفت: «EGA به ارائه عملکرد مالی رقابتی در طول چرخه اقتصادی، از طریق تمرکز بر تعالی عملیاتی، کنترل هزینه‌ها و روابط تجاری بلندمدت با مشتریان جهانی‌مان ادامه می‌دهد.

نیمه اول سال ۲۰۲۴ شاهد خرید Leichtmetall و پیشرفت در توسعه کارخانه بازیافت ما در امارات بودیم، اولین گام‌های مهم در استراتژی ما برای رشد EGA برای پاسخگویی به تقاضای جهانی در حال گسترش برای آلومینیوم اولیه و بازیافتی کم کربن در دهه‌های آینده. من مشتاقانه منتظر گام های بعدی قبل از پایان سال هستم.”

محمد المرزوقی، سرپرست امور مالی شرکت گلوبال آلومینیوم امارات، افزود: «عملکرد عملیاتی و مالی رقابتی ما را قادر ساخت تا موقعیت اهرم خود را بیشتر بهبود بخشیم و بازدهی عالی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاوریم. این بدان معناست که ما در موقعیتی قوی هستیم تا از فرصت‌های ناشی از رشد بلندمدت تقاضا برای آلومینیوم اولیه و ثانویه کم کربن استفاده کنیم.

EGA در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۱٫۳۰ میلیون تن فلز ریخته‌گری شده را به ۴۱۱ مشتری در ۵۷ کشور فروخت، در حالی که این میزان در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۱٫۳۲ میلیون تن بود.

حدود ۸۲ درصد از فروش فلزات را محصولات با ارزش افزوده یا «آلومینیوم ممتاز» تشکیل می‌داد که در مقایسه با ۷۷ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۳٫ EGA بر حفظ یا رشد سهم نسبی بازار در «آلومینیوم ممتاز» در بازارها و بخش‌های کلیدی تمرکز دارد و در عین حال بهینه‌سازی می‌کند. سهم EBITDA از فروش VAP. در این دوره، تقاضا برای بیلت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.