رویدادها

تجارت خارجی غیرنفتی امارات متحده عربی در نیمه اول سال ۲۰۲۴

محمد بن راشد: تجارت خارجی غیرنفتی امارات متحده عربی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱٫۳۹۵ تریلیون درهم رسید و رشد ۱۱٫۲ درصدی را نشان داد.

 

ابوظبی، ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ — اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، تأیید کرد که امارات تحت رهبری رئیس جمهور اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان به کار خود ادامه می دهد. برای دستیابی به نقاط عطف بی سابقه در تجارت خارجی غیرنفتی خود.

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم خاطرنشان کرد: «چند سال پیش، ما اهداف بلندپروازانه اقتصادی ملی را تعیین کردیم، با هدف ۴ تریلیون درهم تجارت خارجی تا سال ۲۰۳۱ – هدفی که در آن زمان بسیار چالش برانگیز بود.

“امروز، ارقام نیمه اول سال ۲۰۲۴ نشان می دهد که صادرات ما تنها در شش ماهه برابر با چیزی است که در یک سال قبل از همه گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ صادر می کردیم. تجارت خارجی ما در این شش ماه نزدیک به ۱٫۴ تریلیون درهم است. ماه ها، با رشد ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی، هدف ما دستیابی به ۳ تریلیون درهم در تجارت خارجی غیرنفتی تا پایان سال جاری است.

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم همچنین خاطرنشان کرد: روابط اقتصادی ما با کشورهای مختلف تقویت شده است و تجارت با هند ۱۰ درصد، ترکیه ۱۵ درصد و با عراق ۴۱ درصد افزایش یافته است و عراق را به مقصد اصلی صادرات امارات تبدیل کرده است. پس از آن هند، ترکیه و دیگران قرار دارند.»

 

وی افزود: در حالی که نرخ رشد جهانی تجارت خارجی حدود ۱٫۵ درصد است، تجارت خارجی ما سالانه ۱۱٫۲ درصد رشد داشته است، زیرا ما همچنان به سمت اهداف خود پیش می رویم.

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد در پایان گفت: «حمایت بی‌وقفه شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور امارات متحده عربی که روابط بین‌المللی استثنایی با کشورهای سراسر جهان ایجاد کرده است، و از طریق تلاش‌های خستگی‌ناپذیر هزاران تیم از هر دو کشور. بخش دولتی و خصوصی پرچم برافراشته، ملت و منطقه شکوفا می‌شوند و آینده ما روشن‌تر، بالاتر و امیدوارکننده‌تر است.»

صادرات غیرنفتی امارات متحده عربی به ۱۰ شریک تجاری بزرگ خود ۲۸٫۷ درصد رشد کرد، در حالی که سایر کشورها شاهد افزایش ۱۲٫۶ درصدی در تجارت بودند. طلا، جواهرات، سیگار، روغن ها، آلومینیوم، مفتول های مس، مواد چاپی، نقره، صنایع آهن و عطر در صدر فهرست مهم ترین دسته های صادراتی امارات در نیمه اول سال ۲۰۲۴ قرار گرفتند که در مجموع ۳۶٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته اند. در سال ۲۰۲۳ سایر کالاها ۱ درصد رشد کردند.

صادرات مجدد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۳۴۵٫۱ میلیارد درهم رسید که ۲٫۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ رشد کرد و ۱۱٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. صادرات مجدد با شرکای تجاری کلیدی همگی رشد کردند. به ویژه عربستان سعودی، عراق، هند، ایالات متحده، کویت و قطر. قزاقستان به فهرست شرکای پیشرو در صادرات مجدد پیوست و به دلیل افزایش صادرات مجدد دستگاه های تلفن، رشد خود را تقریباً دو برابر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.