اخبار مهم

منصور بن زاید شاخص های استراتژی ADAFSA بررسی می کند.

منصور بن زاید شاخص های استراتژی ADAFSA برای سال های ۲۰۲۲-۲۰۲۵ را بررسی می کند.

 

ابوظبی، ۲۳ آگوست ۲۰۲۴ (WAM) – اعلیحضرت شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون رئیس جمهور، معاون نخست وزیر، رئیس دادگاه ریاست جمهوری و رئیس سازمان کشاورزی و ایمنی غذا ابوظبی (ADAFSA)، این موضوع را بررسی کرد. شاخص های کلیدی برنامه استراتژیک ۲۰۲۲-۲۰۲۵ این سازمان و دستاوردهای آن با هدف تقویت سهم بخش کشاورزی و غذا در تولید ناخالص داخلی ابوظبی.

این ابتکار با دیدگاه دولت ابوظبی برای ایجاد یک اقتصاد متنوع، ترویج توسعه کشاورزی پایدار و دستیابی به رهبری جهانی در امنیت غذایی مطابقت دارد.

این در حالی صورت گرفت که اعلیحضرت با هیئتی از ADAFSA در دفتر خود در قصر الوطن، ابوظبی ملاقات کرد.

در این جلسه، شاخص‌های رقابتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نشان دهنده نرخ ۹۶ درصدی در شاخص ایمنی مواد غذایی و نرخ ۴۸٫۸ درصدی در شاخص پایداری کشاورزی برای سال ۲۰۲۳ بود.

اعلیحضرت همچنین در مورد دستاوردهای مهم ADAFSA در بخش کشاورزی اعم از حیوانی و گیاهی برای سال ۲۰۲۳ توضیحاتی ارائه کردند.

نرخ دستیابی به شاخص استراتژیک به ۹۷٫۶ درصد رسید، در حالی که نرخ تکمیل پروژه های استراتژیک ۹۸٫۷ درصد بود. طرح های قابل توجه شامل تهیه نقشه راه برای ژنوم کشاورزی، ایجاد طرح توسعه پایدار کشاورزی، راه اندازی برنامه «رده بندی زدنا» برای ارزیابی مؤسسات غذایی، ایجاد بستر داده برای کشاورزی و امنیت غذایی، اجرای پایش هوا در مزارع، اجرای برنامه کاهش تلفات و ضایعات مواد غذایی، توسعه یک مدل پشتیبانی هوشمند، و ایجاد «مرکز همکاری برای بیماری‌های شتر»، اولین در نوع خود در سطح جهان.

بر اساس گزارش اکونومیست، شاخص تلفات و ضایعات مواد غذایی در ابوظبی که برای اولین بار اندازه گیری شد، ۱۶۲ کیلوگرم به ازای هر نفر ثبت شد.

بخش کشاورزی ۱۴٫۵ میلیارد درهم به تولید ناخالص داخلی ابوظبی کمک کرد که کل تولیدات کشاورزی به ۳۴۴۲۲۸ تن رسید. مساحت کل مزرعه ۸۲۷۳۳ کیلومتر مربع با ۱۶۳۶۹۵۹ درخت جنگلی و میوه کاشته شده بود. علاوه بر این، ۱۵۳۰ مزرعه گواهی عملکردهای خوب کشاورزی (GAP) را دریافت کردند و مصرف آب در بخش کشاورزی از ۲ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۱۹ به ۱٫۸۹ میلیارد متر مکعب کاهش یافت.

 

بازار خوراک با پشتیبانی از ۴۰۰۰۰ پرورش دهنده در سراسر امارات متحده عربی، از زمان راه اندازی در ژوئن ۲۰۲۳ به فروش ۱٫۷۲ میلیارد درهم دست یافت، در حالی که پلت فرم حراج دام از ۴۲ حراج از زمان راه اندازی در پایان سال ۲۰۲۲، ۱۵٫۵ میلیون درهم تولید کرد.

خدمات دامپزشکی با ۱۰ میلیون دوز واکسیناسیون در سال ۲۰۲۳ به حدود ۵۶۶۷۱۰ دام ارائه شد.

از سال ۲۰۱۹، ADAFSA برنده ۱۶ جایزه محلی و بین المللی از جمله جایزه جهانی اجلاس جامعه اطلاعاتی (WSIS)، جوایز پل طلایی، جایزه ACMG، جوایز AgriNext، جوایز بین المللی استیوی و جایزه دولت دیجیتال شده است.

این برنامه استراتژیک به عنوان یک نقشه راه برای ایجاد سیستم های غذایی پایدار، رسیدگی به چالش های بخش، افزایش پایداری کشاورزی و کاهش استفاده از آب های زیرزمینی در کشاورزی عمل می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.