رویدادها

فرودگاه های امارات ۷۱٫۷ میلیون مسافر در نیمه اول سال جابجا کرد

فرودگاه های امارات ۷۱٫۷۵ میلیون مسافر، ۲٫۱۶ میلیون تن بار در نیمه اول ۲۰۲۴ جابجا می کنند.

 

ابوظبی، ۲۰ آگوست ۲۰۲۴  — ترافیک مسافران در فرودگاه های امارات متحده عربی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۴٫۲ درصد افزایش یافت. در این مدت، فرودگاه ها بیش از ۷۱٫۷۵ میلیون مسافر را جابه جا کردند، در مقایسه با ۶۲٫۷۹ میلیون مسافر در بازه زمانی مشابه گذشته. سال

سیف محمد السویدی، مدیر کل اداره کل هوانوردی غیرنظامی (GCAA)، رشد قابل توجه در بخش هوانوردی را به چشم انداز بلندمدت و راهنمایی های خردمندانه رهبری امارات نسبت داد.

این شامل سرمایه‌گذاری مستمر در توسعه زیرساخت‌ها و بهبود مقررات و همچنین پیشبرد تحول دیجیتال در هوانوردی غیرنظامی است.

السویدی خاطرنشان کرد که عملکرد رقابتی و شهرت بین المللی شرکت های هواپیمایی ملی امارات در این شاخص های رشد منعکس شده است.

وی افزود: “ما به آینده خوشبین هستیم و کشور در حال برداشتن گام های برنامه ریزی شده برای گسترش و رشد بیشتر در این بخش حیاتی است. و ایجاد کشور به عنوان یک قطب کلیدی برای حمل و نقل هوایی در منطقه و یک بزرگ بازیکن در شبکه جهانی هوانوردی.”

السویدی همچنین خاطرنشان کرد که GCAA با شرکای فدرال و محلی و همچنین شرکت‌های حمل‌ونقل ملی برای بررسی و توسعه روابط همکاری در حمل‌ونقل هوایی با بازارهای موجود و همچنین شناسایی فرصت‌ها برای ورود به بازارهای جدید کار می‌کند.

وی تاکید کرد که GCAA با بیش از ۹۰ درصد کشورهای جهان موافقت نامه های حمل و نقل هوایی را با موفقیت امضا کرده است و همچنان به پیشبرد برنامه های توسعه و توسعه برای تقویت جایگاه رقابتی بخش هوانوردی غیرنظامی امارات در صحنه جهانی اختصاص دارد.

به طور جزئی تعداد ورود به فرودگاه های امارات در نیمه اول سال ۲۰۲۷۴۶۹۴ مسافر، خروجی ها ۲۱۰۹۰۷۵۰ مسافر و مسافران ترانزیتی ۳۰۳۹۱۹۷۸ مسافر بوده است.

تردد محموله هوایی در نیمه اول سال به ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۸۶ تن رسید که شامل ۵۲۸ هزار و ۴۳۰ تن واردات، ۲۴۵ هزار و ۲۱۷ تن صادرات و ۱ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۳۶ تن محموله ترانزیتی است. شرکت های حمل و نقل ملی ۶۸ درصد از کل ترافیک محموله های هوایی را تشکیل می دهند.

 

در مجموع تردد هوایی، مجموع جابجایی ها در نیمه اول سال به ۴۹۹ هزار و ۷۸۹ جابجایی رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱٫۸ درصد رشد کلی داشته است. بهمن ماه با رشد ۱۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته، بیشترین رشد در جابجایی ترافیک هوایی را به ثبت رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.