رویدادها

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عربستان سعودی به ۲۱۵ میلیارد دلار افزایش یافت

ریاض، ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ — خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی، گفت که اقدامات سرمایه گذاری طرفدار عربستان سعودی در سال های اخیر شامل معرفی قانون معاملات مدنی، قانون مشارکت بخش خصوصی، قانون شرکت ها است. ، قانون ورشکستگی و مناطق ویژه اقتصادی.

این اصلاحات به رشد سریع سرمایه گذاری کمک کرده است و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص با افزایش ۷۴ درصدی از سال ۲۰۱۷ به نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

علاوه بر این، سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ با ۶۱ درصد افزایش به حدود ۲۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید و جریان ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی با افزایش ۱۵۸ درصدی، از ۷٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۱۹٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) گزارش داد، علاوه بر مشوق‌ها، تسهیلات و توانمندسازی‌ها، سرمایه‌گذاران را برای جستجوی یک محیط سرمایه‌گذاری مثبت، حمایتی و باثبات ترغیب کرده است.

وزیر امور خارجه افزود: «این قانون بر تعهد عربستان سعودی به ایجاد محیطی خوش‌آمد و امن برای سرمایه‌گذاران، محرک رشد اقتصادی و ارتقای موقعیت پادشاهی به عنوان یک مقصد برتر سرمایه‌گذاری جهانی تأکید می‌کند».

 

جهت گیری خط مشی مشخص شده در چشم انداز ۲۰۳۰ به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا با اطمینان سرمایه گذاری کنند و با اطمینان رشد کنند در زمانی که بسیاری از بازارهای دیگر نوسانات قابل توجهی را تجربه می کنند.

مقررات اجرایی از سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.