اخبار مهم

خاورمیانه دوران بسیار حساس و خطرناکی را پشت سر می گذارد: مصر و ترکیه

قاهره، ۶ اوت ۲۰۲۴  — عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراهش با حضور دکتر بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد. سفیر در قاهره

سخنگوی ریاست جمهوری گفت: وزیر امور خارجه ترکیه سلام و قدردانی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را که مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه و هشدارها درباره تشدید خطرناک در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس جمهور السیسی تاکید کرد که خاورمیانه از یک مقطع بسیار حساس و خطرناک عبور می کند که مستلزم اعمال بالاترین سطوح خویشتن داری و بالا بردن صدای عقل و خرد است. رئیس جمهور تاکید کرد که کاهش تنش های فزاینده در تلاش های هماهنگ نیروهای فعال و جامعه بین المللی برای اجرای فوری آتش بس در نوار غزه و ایجاد فرصت برای راه حل های سیاسی و دیپلماتیک است.

رئیس جمهور مصر خاطرنشان کرد: مصر بارها نسبت به خطر گسترش دامنه جنگ هشدار داده است، به گونه ای که صلح و امنیت منطقه و بین المللی و همچنین توانایی ها، امنیت و ثبات مردم منطقه را تهدید می کند.

در این دیدار دیدگاه‌ها در مورد گرانی صحنه منطقه‌ای همسو شد و سیاست‌های تشدید تنش اسرائیل محکوم شد.

 

دو طرف آخرین موارد مرتبط با تشدید تلاش های مصر برای دستیابی به توافقی برای آتش بس و تبادل اسرا را بررسی کردند.

رئیس جمهور السیسی تاکید کرد که تحولات منطقه ای نباید بر تلاش ها برای دسترسی به کمک های امدادی به مردم فلسطین در نوار غزه که از شرایط زندگی و بهداشت غیرانسانی و فقدان اساسی ترین عناصر زندگی رنج می برند، تحت الشعاع قرار دهد.

در این نشست بر ضرورت پیشبرد راه حل اساسی و همه جانبه برای مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی در طول مرزهای ۱۹۶۷ به نحوی که عدالت پایدار باشد، تأیید شد. امنیت و ثبات در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.