اخبار مهم

اعضای سازمان تجارت جهانی از شروع زودهنگام فرآیند…

اعضای سازمان تجارت جهانی از شروع زودهنگام فرآیند انتخاب مدیرکل حمایت می کنند

 

ژنو، ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۴  به نقل از خبر گزاری (WAM) — پنجاه و هشت عضو سازمان تجارت جهانی (WTO) در نشست شورای عمومی سازمان تجارت جهانی که در ۲۲ ژوئیه برگزار شد، برای ابراز حمایت از پیشنهاد گروه آفریقایی صحبت کردند. WTO روز دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که خواستار شروع زودهنگام فرآیند انتخاب مدیرکل و درخواست از رئیس فعلی، نگوزی اوکونجو-ایویلا، برای خدمت برای دوره دوم است. اعضا همچنین پیشنهادهایی را برای تعیین یک برنامه کاری برای مذاکرات آتی در زمینه کشاورزی و گنجاندن موافقتنامه تسهیل سرمایه گذاری برای توسعه (IFD) در چارچوب سازمان تجارت جهانی در نظر گرفتند.
اعضا در مورد درخواست گروه آفریقایی اعضا در مورد انتصاب مدیرکل بحث کردند (WT/GC/W/948). گروه آفریقایی درخواست می کند
که مدیر کل فعلی خود را برای خدمت برای دوره دوم در دسترس قرار دهد و پیشنهاد کرده است که روند انتصاب مجدد مدیر کل باید در اسرع وقت آغاز شود.
دوره فعلی DG Okonjo-Iweala در پایان اوت ۲۰۲۵ به پایان می رسد. او واجد شرایط برای یک دوره چهار ساله دوم است.

 

پنجاه و هشت عضو، که چندین نفر به نمایندگی از گروه‌های عضو صحبت می‌کردند، برای اظهار نظر و حمایت خود از پیشنهاد گروه آفریقایی صحبت کردند.
آنها از DG Okonjo-Iweala خواستند تا در اسرع وقت نیت خود را در مورد یک دوره دوم اعلام کند. اکثر این اعضا از کار سخت مدیرکل و دستاوردهای
او در دوره اول ریاست جمهوری ستایش کردند. Okonjo-Iweala مدیرکل سازمان تجارت جهانی گفت که از حمایت اعضا بسیار سپاسگزار است.
او گفت: “هر کاری که من انجام داده ام، با هم به انجام رسانده ایم.” مدیرکل افزود که او تماس اعضا را بسیار جدی گرفت و تمایل زیادی داشت.
او گفت که به زودی در مورد نیات خود با اعضا تماس خواهد گرفت.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.