مراکز دیدنی و تفریحی

خیابان الفهیدی (Al Fahidi Street)

در خیابان الفهیدی یکی از خیابان های معروف دبی موزه‌های مختلفی وجود دارد که قطعا ارزش دیدن را دارند. برای مثال، موزه دبی، موزه آلات موسیقی و… که در هر کدام می‌توانید آثاری مربوط به هزاران سال قبل پیدا کنید. خوب، اگر به مزوه گردی علاقه دارید در سفر به دبی می‌دانید کجا بروید!

جاهای دیدنی محله الفهیدی

محله تاریخی الفهیدی با موزه‌ها و گالری‌هایش که تاریخ و تلاش‌های هنری منطقه را به نمایش می‌گذارد، دارای یک صحنه فرهنگی غنی است. برای مثال، گالری مجلسی یک فضای هنری برجسته در این محله است که دارای نمایشگاه‌ها و تاسیسات هنر معاصر برای تجلیل از استعدادهای هنری محلی و بین‌المللی است.

اضافه کنیم که موزه دبی نیز در این منطقه قرار دارد و سفری جذاب را در طول تاریخ شهر ارائه می‌دهد. این موزه مصنوعات، نمایشگاه‌های تعاملی و دیورامای واقعی را به نمایش می‌گذارد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد تحول دبی از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یک کلان شهر جهانی بیاموزند.

یکی دیگر از موزه های قابل توجه موزه سکه است که مجموعه وسیعی از سکه ها و ارزهای منطقه را به نمایش می‌گذارد و تاریخ اقتصادی و مسیرهای تجاری را که توسعه دبی را در طی سال‌ها شکل داده است، به تصویر می‌کشد.

 

 

منطقه تاریخی الفهیدی در بر دبی واقع شده‌است. هیچ زمان‌بندی رسمی برای این محله تاریخی الفهیدی وجود ندارد که گردشگران بتوانند برنامه خود را با آن هماهنگ کنند و شما هر موقع که بخواهید می‌توانید به گشت و گذار در آن بروید. البته حواستان باشد که از قبل ساعات کاری رسمی موزه‌ها و مکان‌های دیدنی را که قصد بازدید دارید، چک کنید.

چگونه به محله تاریخی الفهیدی برویم؟

علاقه‌مندان به بازدید از این منطقه تاریخی می‌توانند از طریق ایستگاه اتوبوس الفهیدی یا از طریق ایستگاه متروی الفهیدی در نزدیکی به آن برسند. رفتن به این محله برای همه راحت و آسان است. در صورتی که بخواهید با ماشین اجاره‌ای خود بروید، پارکینگ‌های زیادی در اطراف این محله تعبیه شده‌است.

تاریخچه منطقه الفهیدی

محله الفهیدی دبی اغلب به عنوان البستکیه شناخته می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی دبی است. این منطقه خاطرات دورانی را در خود جای داده است که پیش از ظهور این شهر رویایی را نشان می‌دهد. قبل از سال‌های ۱۹۷۱، زمانی که دبی فقط روستایی برای تجارت مروارید بود.

 

هم اکنون این منطقه که در دهه ۱۸۰۰ مرکز تجارت مروارید و منسوجات بود، هنوز هم بخشی از اصالت خود را حفظ کرده‌است. قدم زدن در بین کوچه پس کوچه‌های باریک و قدیمی و ساختمان‌های کم ارتفاع حس و حالی وصف‌نشدنی از گذشته دبی را به شما نشان خواهد داد.

گشت و گذار در محله بستکیه یا همان الفهیدی

جاذبه های محله الفهیدی دبی

محله الفهیدی دبی علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین منطقه مسکونی در دبی است، دارای مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های جالبی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

وزه دبی یک مکان محبوب توریستی در منطقه الفهیدی است. این موزه برای خیلی از گردشگران به عنوان یکی از مکان‌هایی شناخته می‌شود که در طول سفر خود باید از آن حتما بازدید کنند.

این سازه به خودی خود یک جاذبه است، در واقع یک قلعه بازسازی شده با نام الفهیدی که در سال ۱۷۰۰ ساخته شده بود و امروزه میزبان نمایشگاه‌ها و مصنوعات بسیاری است که تاریخ امارت را به نمایش می‌گذارند.

موزه دبی همچنین به عنوان خانه یک پادشاه سابق حاکم بوده و حتی قبل از اینکه در سال ۱۹۷۱ به موزه تبدیل شود، به عنوان یک زندان از آن استفاده می‌کردند. اسلحه، سفال و مقبره. نمایشگاه‌های قابل توجه شامل مواردی است که غواصی مروارید را به تصویر می‌کشد، که بخش مهمی از اقتصاد قدیمی این کشور قبل از کشف سوخت فسیلی بود.

مکان موزه دبی: خیابان الفهیدی، روبروی مسجد جامع

هزینه ورودی: ۳ درهم برای بزرگسالان و ۱ درهم برای کودکان (زیر ۶ سال)

تماس: +۹۷۱-۴-۳۵۳-۱۸۶۲

ساعت کاری: ۰۸:۳۰ صبح تا ۰۸:۳۰ شب | ۰۲:۳۰ بعد از ظهر تا ۰۸:۳۰ بعد از ظهر (جمعه)

موزه سکه در محله الفهیدی دبی

موزه سکه در محله الفهیدی دبی قرار دارد و  دارای حدود ۴۷۰ سکه از دوره‌های مختلف است. علاوه بر موزه تاریخی الفهیدی که در قسمت قبل توضیح دادیم، موزه سکه نیز در این منطقه وجود دارد. این موزه که در نزدیکی دیوان حاکم قرار گرفته، دارای دو طبقه است و حدود ۴۷۰ سکه از دوران‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال، اتاق سوم دینارها و درهم‌های مورد استفاده در خلافت عباسی را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.