رویدادها

گفتگو عبداالله بن زاید و الصفدی در رابطه با هجوم اسرائیل

عبدالله بن زاید و الصفدی درباره پیامدهای جدی هجوم افراط گرایان اسرائیلی به مسجد الاقصی گفتگو کردند.

 

ابوظبی، ۱۷ آگوست ۲۰۲۴  به نقل از خبر گزاری (وام) — حضرت شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، با ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و مهاجرین اردن، گفتگو کرد. پیامدهای هجوم و تجاوزات انجام شده در مسجد الاقصی توسط افراط گرایان اسرائیلی سه شنبه گذشته.

این دو وزیر در یک تماس تلفنی، هجوم به مسجد الاقصی به ویژه بازدید تحریک آمیز ایتامار بن گویر وزیر رادیکال و نژادپرست را محکوم کردند. آنها هر دو تاکید کردند که این اقدام یک تشدید جدی و جدی است که تهدیدی برای افزایش سطح خشونت در منطقه است.

شیخ عبدالله بن زاید و الصفدی درباره اقدامات هماهنگ مشترک برای مقابله با این تخلفات و ایجاد یک موضع بین المللی که خواستار احترام به موقعیت تاریخی و قانونی شهر بیت المقدس است، گفتگو کردند.

علاوه بر این، اعلیحضرت بر لزوم احترام به نقش نگهبانی پادشاهی هاشمی اردن بر اماکن مقدس در اورشلیم و عدم به خطر انداختن اختیارات اداره اوقاف بیت المقدس که امور مسجد الاقصی را مدیریت می کند، تاکید کرد. شیخ عبدالله همبستگی و حمایت کامل امارات را از تمامی اقداماتی که اردن برای حفاظت و حفظ اماکن با اهمیت مذهبی اجرا می کند، ابراز کرد.

 

دو وزیر بر لزوم دستیابی به آتش بس فوری و پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه، پایبندی به قوانین بین المللی و توقف اقدامات غیرقانونی در تمام مناطق فلسطین اشغالی تاکید کردند.

هر دوی آنها حمایت خود را از تلاش های میانجی گری مصر، قطر و ایالات متحده برای دستیابی به توافق مبادله ای تکرار کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.