اخبار مهم

گزارش سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که گرما، یک قاتل خاموش است

گزارش سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که گرما، یک قاتل خاموش است که سلامت، جان کارگران را در سراسر جهان تهدید می‌کند
ژنو، ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ — گزارش جدیدی از سازمان بین المللی کار (ILO) با عنوان گرما در محل کار: پیامدهای ایمنی و سلامت، هشدار داد که کارگران بیشتری در سراسر جهان در معرض استرس گرمایی قرار دارند.
این گزارش تخمین زده است که در سال ۲۰۲۰، ۴۲۰۰ کارگر در سراسر جهان بر اثر موج گرما جان خود را از دست دادند. در مجموع، ۲۳۱ میلیون کارگر در سال ۲۰۲۰ در معرض امواج گرما قرار گرفتند که نشان دهنده افزایش ۶۶ نفری نسبت به سال ۲۰۰۰ است. گرمای بیش از حد در خارج از موج گرما و از هر ده صدمات شغلی هشت نفر در خارج از موج گرما رخ داده است.
داده‌های جدید نشان می‌دهد که مناطقی که قبلاً به گرمای شدید عادت نداشتند با خطرات بیشتری مواجه خواهند شد، در حالی که کارگران در آب‌وهوای گرم با شرایط خطرناک‌تری مواجه خواهند شد.
استرس گرمایی یک قاتل نامرئی و خاموش است که می تواند به سرعت باعث بیماری، گرمازدگی یا حتی مرگ شود. این مطالعه تاکید کرد که با گذشت زمان، همچنین می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی، ریوی و کلیوی برای کارگران شود.
به طور کلی، این گزارش نشان می دهد که کارگران آفریقا، منطقه عربی، آسیا و اقیانوس آرام اغلب در معرض گرمای بیش از حد هستند. در این مناطق به ترتیب ۹۲٫۹ درصد، ۸۳٫۶ درصد و ۷۴٫۷ درصد نیروی کار تحت تأثیر قرار دارند. طبق آخرین آمار موجود (۲۰۲۰) این ارقام بالاتر از میانگین جهانی ۷۱ درصد است.
در این گزارش آمده است که سریع ترین شرایط کاری در اروپا و آسیای مرکزی در حال تغییر است. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، این منطقه بیشترین افزایش را در قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد ثبت کرد، با نسبت کارگران آسیب دیده ۱۷٫۳ درصد، تقریبا دو برابر افزایش متوسط ​​جهانی.
در همین حال، قاره آمریکا، اروپا و آسیای مرکزی با افزایش ۳۳٫۳ درصدی و ۱۶٫۴ درصدی شاهد بیشترین افزایش آسیب های ناشی از استرس گرمایی از سال ۲۰۰۰ تاکنون بوده اند. بر اساس این گزارش، احتمالاً به دلیل گرمای هوا در مناطقی است که کارگران به گرما عادت ندارند.
گیلبرت، مدیر کل ILO گفت: “در حالی که جهان همچنان با افزایش دما دست و پنجه نرم می کند، ما باید کارگران را در طول سال از استرس گرمایی محافظت کنیم. گرمای بیش از حد چالش های بی سابقه ای را برای کارگران در سراسر سال ایجاد می کند و نه تنها در دوره های موج های گرما شدید. اف. هونگبو.
این مطالعه تاکید کرد که اقدامات ایمنی و بهداشتی بهبود یافته برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از گرمای بیش از حد در محل کار می‌تواند تا ۳۶۱ میلیارد دلار در سطح جهان – در درآمد از دست رفته و هزینه‌های درمانی – صرفه‌جویی کند، زیرا بحران استرس گرما تسریع می‌شود و مناطق جهانی را به‌طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می‌دهد.
برآوردهای ILO نشان می دهد که به ویژه اقتصادهای با درآمد پایین و متوسط ​​بیشترین آسیب را می بینند، زیرا هزینه های آسیب های ناشی از گرمای بیش از حد در محل کار می تواند به حدود ۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی ملی برسد.
این یک موضوع حقوق بشر، یک مسئله حقوق کارگران و یک موضوع اقتصادی است و اقتصادهای با درآمد متوسط ​​بیشترین ضربه را متحمل می شوند. هونگبو افزود: ما به برنامه‌های اقدام گرمایی در تمام طول سال و قانون‌گذاری برای محافظت از کارگران و همکاری جهانی قوی‌تر بین کارشناسان برای هماهنگ کردن ارزیابی‌ها و مداخلات استرس گرمایی در محل کار نیاز داریم.

تأثیر گرما بر کارگران در سراسر جهان به سرعت در حال تبدیل شدن به یک موضوع جهانی است و نیاز به اقدام دارد.

“اگر چیزی وجود داشته باشد که جهان تقسیم شده ما را متحد کند، این است که همه ما به طور فزاینده ای گرما را احساس می کنیم. زمین برای همه و همه جا داغ تر و خطرناک تر می شود. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، توضیح داد: ما باید با چالش افزایش دما مقابله کنیم – و حمایت از کارگران را که مبتنی بر حقوق بشر است، افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.