اخبار مهم

کلینیک کلیولند ابوظبی با NYU ابوظبی همکاری می کند

کلینیک کلیولند ابوظبی با NYU ابوظبی همکاری می کند تا از فناوری چاپ سه بعدی بر روی بیمار مبتلا به ناهنجاری قلبی عروقی نادر استفاده کند.

 

ابوظبی،  ۹ آگوست ۲۰۲۴ (WAM) – کلینیک کلیولند ابوظبی، بخشی از گروه M42، با همکاری NYU Abu Dhabi، از فناوری چاپ سه بعدی (۳D) پیشرفته برای چاپ یک مدل سه بعدی قلب استفاده کرد. و یک مداخله جراحی پیچیده را بر روی یک بیمار ۴۱ ساله، میان محمد شبی، با ناهنجاری قلبی عروقی نادر، برنامه ریزی کنید.

فناوری توسعه یافته توسط NYU Abu Dhabi’s Core Technology Platform می تواند در زمینه های مختلفی مانند موارد قلبی عروقی و عصبی مورد استفاده قرار گیرد. این فرآیند شامل سه مرحله است. بازسازی تصویر سه بعدی، روشی که شامل ایجاد یک مدل سه بعدی از داده های تصویربرداری تشخیصی خام برای ارائه یک چارچوب دیجیتالی اساسی از آناتومی بیمار است. برش سه بعدی، که امکان تجزیه و تحلیل دقیق تر ساختارها و اندام های فردی را با جزئیات بیشتر فراهم می کند. پرینت سه بعدی، که شامل ساختن یک کپی فیزیکی از آناتومی بیمار است که جراح می تواند آن را نگه داشته، بررسی کند و برای برنامه ریزی و شبیه سازی قبل از جراحی از آن استفاده کند. این فناوری در درک چالش های منحصر به فرد هر مورد مفید است و امکان یک رویکرد جراحی دقیق تر و متناسب با بالاترین دقت و حداقل خطرات را فراهم می کند.

 

هنگامی که شابی در شرایط بحرانی به کلینیک کلیولند ابوظبی ارجاع شد، با عوارض ناشی از نقص مادرزادی آئورت، رگ خونی اصلی که خون را از قلب می برد، مواجه شد. در مورد Shabbie، آئورت او – که معمولاً پس از خروج از قلب دارای قوس سمت چپ است – دارای قوس سمت راست با آنوریسم غول پیکر بود. خود آنوریسم از نوع نادری بود که به نام دیورتیکول کومرل شناخته می‌شد که یکی از شاخه‌های اصلی آئورت را دارد و در محل منشا آن برآمدگی دارد.

دکتر حسام یونس، رئیس بخش جراحی عروق در مؤسسه قلب، عروق و قفسه سینه در کلینیک کلیولند ابوظبی، در توضیح این مورد، گفت: “دیورتیکول کومرل یک ناهنجاری قلبی عروقی نادر است، حتی زمانی که با آئورت سمت راست ترکیب شود، حتی بیشتر از این یک ناهنجاری است. همانطور که فقط در ۰٫۰۳٪ از مردم در سراسر جهان دیده می شود، به دلیل ماهیت بدون علامت یا تظاهرات با علائمی که معمولاً با سایر بیماری ها همراه است، این ناهنجاری های مادرزادی به ندرت تشخیص داده می شوند که نیاز به سطح بالایی از پزشک و تخصص فنی در طول مداخلات جراحی دارد.

 

دکتر یازان الجابری، جراح قلب در موسسه قلب، عروق و قفسه سینه در کلینیک کلیولند ابوظبی، توضیح داد: «اصلاح یک مورد دیورتیکول کومرل زمانی که قوس‌های آئورت خارج می‌شوند، همانطور که معمول است، نسبتاً ساده است زیرا تغییر شکل قابل دسترسی و قابل مشاهده است. با این حال، هنگامی که رگ به سمت راست قوس می‌دهد، مانند این مورد، این نقص توسط سایر رگ‌های بزرگ پنهان می‌شود، استفاده از یک مدل پرینت سه‌بعدی در چنین مواردی، ایمنی عمل را افزایش می‌دهد جراحی مناسب.”

کلینیک کلیولند ابوظبی توسط وزارت بهداشت – ابوظبی (DoH) به عنوان مرکز عالی برای جراحی قلب بزرگسالان تعیین شده است، با به رسمیت شناختن طیف گسترده ای از مداخلات یکپارچه جراحی قلب و مداخلات ساختاری بیماری قلب که توسط تیمی از برخی از متخصصان جهان ارائه شده است. معتبرترین متخصصان قلب و عروق
تحقیقات در حال انجام توسط تیم‌های چند رشته‌ای متخصص در بیمارستان نشان می‌دهد که این فناوری به کاربردهای قلبی عروقی یا عصبی محدود نمی‌شود، بلکه در سایر زمینه‌های پزشکی که ساختارهای آناتومیک پیچیده در آن نقش دارند نیز ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.