اخبار مهم

کاخ المپیک امارات میزبان میزگردی در سطح بالا بود

کاخ المپیک امارات میزبان میزگردی در سطح بالا برای بحث در مورد آینده ورزش و دیپلماسی عمومی است

پاریس، ۲ آگوست ۲۰۲۴ — خانه المپیک امارات متحده عربی در پاریس، با همکاری وزارت امور خارجه امارات، میزبان میزگردی در سطح بالا با عنوان “فراتر از بازی ها: المپیک و دیپلماسی عمومی در شکل دادن به هویت ملی” بود.

این رویداد به میزبانی نوره الکعبی، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، گروهی از سخنرانان برجسته را برای بحث در مورد ورزش و دیپلماسی عمومی گرد هم آورد.

این رویداد قدرت ورزش را در ایجاد جوامع منسجم و ایجاد میراث های ماندگار در سطح بین المللی و ملی برجسته کرد.

شیخ راشد بن حمید النعیمی، نایب رئیس کمیته ملی المپیک (NOC)، جلسه را با تاکید بر بزرگترین شرکت امارات متحده عربی در بازی‌های المپیک آغاز کرد و بر تعهد امارات به حفظ ارزش‌های ورزشی اماراتی و در عین حال «یادگیری» تأکید کرد. از بهترین شیوه ها و به اشتراک گذاری تجربیات».

 

گابریل راموس، دستیار مدیر کل در علوم اجتماعی و انسانی یونسکو، از تلاش های امارات متحده عربی تحت عنوان Centennial 2071 برای ایجاد جامعه ای فراگیر از طریق ورزش قدردانی کرد.
بحث‌ها بر این موضوع متمرکز شد که چگونه دیپلماسی ورزشی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای الهام بخشیدن به نسل‌ها، تقویت انسجام اجتماعی ملی، ایجاد تأثیر اجتماعی و تقویت ارتباطات بین‌المللی باشد.

پانل این رویداد متشکل از چهار سخنران بود: نوره الکعبی، وزیر کشور. غانیم مبارک الهاجری، مدیرکل اداره کل ورزش امارات؛ Gönül Serbest، کمیسر ویکتوریا (استرالیا) در اروپا، خاورمیانه، ترکیه و آفریقا؛ و ساموئل دوکروکه، سفیر ورزش، وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه.

الکعبی بر نقش دیپلماسی ورزشی در ارتقای درک متقابل بین مردم و تقویت ارتباط بین سنت ها و فرهنگ ها تاکید کرد. او بر نقش ابتکارات ورزشی در تقویت ارتباطات و گفت‌وگو بین نسل‌ها تأکید کرد و بر اهمیت برجسته کردن سه ارزش اصلی المپیک یعنی برتری، احترام و دوستی تأکید کرد.

 

الکعبی اظهار داشت که حمایت ثابت امارات از ورزش نشان دهنده تعهد بی دریغ آن برای پیشبرد اهداف و مقاصد جامع ورزش، همراه با روحیه مثبت آن، ایجاد محیطی از تفاهم و گفتگوی مشترک است و تعهد مصمم ما را برای ایجاد پل بین مردم تقویت می کند.

او افزود: «برای ما، المپیک فقط رقابت در ورزش نیست، بلکه برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ و ارزش‌هایمان با جهان و به جا گذاشتن میراثی است که به نسل‌های آینده به ارث می‌رسد.»

ساموئل دوکروکه بر جاه طلبی پاریس ۲۰۲۴ برای سازماندهی این رویداد “با روحیه همبستگی و فراگیری، با باز کردن بازی ها برای جوامع محلی و مناطق” تاکید کرد. او همچنین توضیح داد که در نظر گرفتن انتظارات افکار عمومی نسبت به رویدادهای بین‌المللی چقدر حیاتی شده است، “زیرا آنها به طور فزاینده ای خواستار پایداری و متانت هستند.”

 

غانیم مبارک الهاجری بر استراتژی ورزشی امارات متحده عربی تأکید کرد که مشارکت جوانان را در اولویت قرار می دهد و به کل جامعه سود می برد. او خاطرنشان کرد که ورزش «قدرت الهام بخشیدن به نسل‌های جوان را برای برتری دارد و تأثیر مثبتی بر دیگر جنبه‌های کشور دارد. همچنین فرصت‌هایی برای ایجاد پل‌ها و تقویت روابط با کشورهای دیگر در خاورمیانه و فراتر از آن ایجاد می‌کند.»

گونول سربست رویکرد ملبورن را برای استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای مشارکت و وحدت به اشتراک گذاشت. این شهر با استفاده از سنت غنی ورزشی خود، جوامع مختلف را پیرامون رویدادهای بین المللی مانند مسابقات آزاد استرالیا متحد می کند.

این میزگرد با دعوت به عمل از کشورها به پایان رسید تا از ورزش به عنوان ابزاری برای تقویت روابط بین‌المللی، الهام بخشیدن به نسل‌های آینده و خلق میراث‌های ماندگار استفاده کنند. امارات متحده عربی همچنان متعهد به ترویج این آرمان ها از طریق تعامل و همکاری مستمر در مقیاس جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.