رویدادها

چشم انداز امارات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای امنیت غذایی

چشم انداز امارات متحده عربی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای تقویت امنیت غذایی منطقه ای همسو می شود

دوحه، ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ — دکتر آمنه بنت عبدالله الدهاک الشمسی، وزیر تغییر اقلیم و محیط زیست، بر همسویی چشم انداز امارات با چشم انداز کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد و بر اهمیت همکاری بین کشورهای عضو وی بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها، شیوه‌ها و سیاست‌ها در مورد موضوعات کلیدی به‌ویژه در ارتقای امنیت غذایی منطقه تاکید کرد و از تلاش‌های دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس برای دستیابی به یکپارچگی در کل خلیج فارس، رفع موانع و ایجاد چشم‌انداز مشترک برای امنیت غذایی قدردانی کرد.

دکتر الدهاک این بیانیه را در حین شرکت به عنوان رئیس هیئت امارات متحده عربی از وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست و نهادهای محلی در سی و ششمین نشست وزیران کمیته کشاورزی و امنیت غذایی شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی کشور قطر بیان کرد. ریاست فعلی آن

این نشست به ریاست عبدالله بن حمد بن عبدالله العطیه وزیر شهرداری قطر و با حضور وزرای مسئول کشاورزی و امنیت غذایی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

دکتر الدهاک در این نشست تاکید کرد که امارات متحده عربی تحت دستورات جناب شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور، تلاش های قابل توجهی برای تقویت بخش کشاورزی و غذا انجام می دهد. “این تلاش ها با هدف پر کردن شکاف ها بین کشاورزی پایدار، آبزی پروری و امنیت غذایی و در عین حال ترویج سرمایه گذاری در فن آوری های کشاورزی مدرن است. تمرکز امارات متحده عربی بر تحقیق و توسعه (R&D) به دنبال تضمین تولید پایدار، تقویت همکاری برای تنوع بخشیدن به منابع واردات و ایجاد یک سیستم غذایی انعطاف پذیر.”

دکتر الدهاک گفت: “امارات متحده عربی به پیشرفت این بخش و در عین حال گسترش همکاری با کشورهای مختلف برای ترویج کشاورزی پایدار و استانداردسازی قوانین در شورای همکاری خلیج فارس ادامه می دهد. این راه حل ها نه تنها در افزایش امنیت غذایی، بلکه در تقویت مقررات کشاورزی و آبزی پروری بسیار مهم هستند. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.