اخبار مهم

رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اعلامیه آستانه را تصویب کردند

به نقل از خبر گزاری (وام) — سران کشورها و دولت های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) امروز بیانیه آستانه صادر شده توسط شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای و همچنین چندین پیشنهاد و قطعنامه را تصویب کردند. با هدف تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف.

 

اعلامیه آستانه بر آمادگی کشورهای عضو برای اتخاذ تدابیر جامع برای از بین بردن همه عوامل ایجاد کننده تروریسم و ​​افراط گرایی، از جمله تلاش برای مبارزه با تامین مالی تروریسم، فعالیت های استخدام، جابجایی فرامرزی تروریست ها و استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی جدید برای تروریست ها تاکید می کند.

 

کشورهای عضو همچنین تلاش‌های جمعی را برای جلوگیری از گسترش ایدئولوژی‌های افراطی، و هر شکلی از عدم تحمل مذهبی، بیگانه‌هراسی، ملی‌گرایی رادیکال، و تبعیض نژادی و ملی تشدید خواهند کرد.

 

در این بیانیه بر رد استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم تاکید شده و تاکید شده است که تروریسم در همه اشکال آن قابل توجیه نیست و تمامی جامعه بین المللی باید به شدت حمایت و پناه دادن به تروریست ها را محکوم کنند.

 

قطعنامه ها و پیشنهادات امضا شده شامل پیش نویس استراتژی توسعه سازمان همکاری شانگهای ۲۰۳۵ و پیشنهادهای ارائه شده توسط شورای وزیران خارجه کشورهای عضو برای بهینه سازی فعالیت های سازمان همکاری شانگهای است. آنها همچنین شامل برنامه همکاری ۲۰۲۵-۲۰۲۷ برای مبارزه با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی، استراتژی مبارزه با مواد مخدر ۲۰۲۴-۲۰۲۹ سازمان همکاری شانگهای و برنامه اجرای آن، علاوه بر استراتژی ۲۰۳۰ سازمان برای توسعه همکاری انرژی، و برنامه اجرایی برای سال ۲۰۳۰ هستند. استراتژی توسعه اقتصادی سازمان همکاری شانگهای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.