اخبار مهم

رئیس جمهور ترکمنستان از رئیس شرکت نفت دراگون استقبال کرد

عشق آباد، ترکمنستان، ۲۷ آگوست ۲۰۲۴  — سردار بردی محمداف، رئیس جمهوری ترکمنستان دیروز از سعید محمد الطایر، رئیس هیئت مدیره شرکت نفت دراگون اویل که به طور کامل متعلق به دولت دبی است، در کاخ ریاست جمهوری پذیرایی کرد. در عشق آباد

رئیس جمهور ترکمنستان ضمن خوشامدگویی به الطایر به ترکمنستان، ابراز اطمینان کرد که دیدارهایی که در این سفر انجام می شود، همکاری های دوجانبه و روابط دوستانه جمهوری ترکمنستان و امارات متحده عربی را که طی سالیان متمادی شاهد پیشرفت مستمر بوده است، تقویت خواهد کرد. بر اساس درک متقابل و اعتماد.

آل طائر نیز به نوبه خود از مهمان نوازی رئیس جمهور ترکمنستان صمیمانه تشکر کرد. رئیس جمهور بردی محمداف تاکید کرد: در حال حاضر همکاری های دو کشور در چارچوب سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بزرگ بین المللی صورت می گیرد، زیرا بخش انرژی یکی از زمینه های اصلی همکاری ترکمنستان و امارات متحده عربی است.

رئیس جمهور ترکمنستان با بیان اینکه امارات تجربه غنی در توسعه صنعت نفت و گاز دارد، به اهمیت تجربه مثبت همکاری با شرکت های پیشرو اماراتی در این بخش اشاره کرد.

در این دیدار، زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و مشارکت‌ها برای سال‌های آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت که افزایش حجم استخراج و فرآوری نفت و گاز و صادرات منابع انرژی و فرآورده‌های شیمیایی نفت و گاز در کشور از جمله وظایف اصلی این سازمان است. بخش مهمی برای اقتصاد ملی ترکمنستان، ضمن بهبود شرایط مساعد برای تجارت در ترکمنستان، با در نظر گرفتن تجربه دیرینه امارات و برنامه های ترکمنستان برای ادامه توسعه بخش انرژی.

الطایر بر علاقه شدید رهبری خردمندانه رئیس جمهور اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان و اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی برای تقویت روابط استراتژیک بین دو دوست تأکید کرد. کشورهایی که شاهد توسعه مستمر در زمینه‌های مختلف هستند که نشان‌دهنده تعهد رهبری دو ملت برای تقویت همکاری‌ها و اعتلای روابط اقتصادی و نماد افق‌های راهبردی جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.