اخبار مهم

حمل اسکوتر برقی از امروز در مترو دبی ممنوع است

حمل اسکوتر برقی از امروز در مترو دبی ممنوع است

دبی اعلام کرد که از اول مارس، حمل اسکوترهای برقی در مترو و تراموای شهر ممنوع خواهد بود. این تصمیم با هدف افزایش امنیت مسافران اتخاذ شده است. سازمان جاده‌ها و حمل و نقل دبی (RTA) در روز پنج‌شنبه، ۲۹ فوریه، اعلام کرد که مسافران دیگر نمی‌توانند وسایل نقلیه شخصی خود را برای طی کردن مسافت‌های کوتاه در آغاز و پایان سفرهایشان در این امکانات به همراه داشته باشند.

RTA
با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: «برای حفظ امنیت شما و سایرین، از تاریخ جمعه، اول مارس، حمل اسکوترهای برقی در داخل مترو و تراموای دبی ممنوع است.» و از هشتگ #YourSafetyOurPriority استفاده کرد.

همچنین، مقامات روز پنج‌شنبه از معرفی یک ربات خبر دادند که وظیفه‌اش تشخیص تخلفات رانندگان دوچرخه و اسکوترهای برقی است. این ربات، که برای نظارت و شناسایی تخلفات طراحی شده است، از مارس مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در ماه گذشته، خدمات در ایستگاه مترو Onpassive به دلیل تشخیص دود ناشی از یک اسکوتر برقی، نزدیک به یک ساعت با تاخیر مواجه شد.

گزارش‌ها حاکی از افزایش شکایات علیه رانندگان اسکوترهای برقی است. در سال ۲۰۲۳، تعدادی از ساکنان و رانندگان از بی‌نظمی در پارک اسکوترهای برقی شکایت کرده‌اند، که موجب اشغال نامناسب پیاده‌روها و جای پارک در برخی از محله‌های محبوب شده است.

چرا حمل اسکوتر برقی در مترو و تراموای دبی ممنوع شد؟

عصر روز پنج‌شنبه در خبری ناگهانی اعلام شد که حمل اسکوتر برقی از ۱ مارس در مترو و تراموای دبی ممنوع است. بسیاری از افراد چاره‌ای جز این نداشتند که اسکوترشان را بیرون ایستگاه مترو بگذارند و برخی نیز تصمیم گرفتند به خانه بازگردند.

اداره راه و ترابری دبی روز جمعه اعلام کرد که فقط حمل اسکوترهای غیربرقی و دوچرخه‌های تاشوی بدون باتری مجاز است و می‌توان آن‌ها را در محل مخصوص چمدان در قطارهای مترو و تراموای دبی قرار داد.

این اداره روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «با در نظر گرفتن ایمنی مسافران مترو و تراموای دبی، اداره RTA حمل اسکوتر برقی و وسایل نقلیه کوچک را که با باتری کار می‌کنند در مترو و تراموای دبی ممنوع کرد زیرا احتمال آتش‌ گرفتن آن‌ها وجود دارد. این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی برقرار است و تا آن زمان مقررات و الزامات ایمنی بررسی می‌شود.»

پیش از این عصر روز پنج‌شنبه ۲۹ فوریه اداره RTA با هشتگ «ایمنی شما اولویت ماست» اعلام کرده بود که از روز جمعه ۱ مارس، برای حفظ ایمنی افراد، حمل این گونه وسایل در مترو تراموای دبی ممنوع است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.