رویدادها

تولید ناخالص داخلی عجمان در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیارد…..

تولید ناخالص داخلی عجمان در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیارد درهم افزایش می یابد:

خبر گزاری (WAM) — برآوردهای اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) عجمان برای سال ۲۰۲۳، که توسط مرکز آمار عجمان منتشر شده است، عملکرد اقتصادی قوی و نرخ رشد مثبت امارت را نشان می دهد.

امارات به تولید ناخالص داخلی با قیمت های فعلی بیش از ۳۶ میلیارد درهم دست یافت، در مقایسه با ۳۳٫۹ میلیارد درهم در سال قبل، که نشان دهنده نرخ رشد ۶٫۲۵ درصدی است.

 

با قیمت های ثابت، تولید ناخالص داخلی به حدود ۳۲ میلیارد درهم رسید، در مقایسه با ۳۰٫۵ میلیارد درهم در سال ۲۰۲۲، با نرخ رشد ۴٫۷ درصد.

در همین زمینه، دکتر هاجر سعید الحبیشی، مدیر اجرایی مرکز آمار عجمان، گفت: برآوردهای اولیه تولید ناخالص داخلی امارت عجمان برای سال ۲۰۲۳ نشان دهنده بهبود قابل توجه عملکرد اقتصادی است و نشان دهنده بهبود در تلاش برای ترویج توسعه پایدار

 

وی همچنین گفت که این رشد، توانایی امارت را برای غلبه بر چالش های اقتصادی و ارتقای جایگاه خود در سطوح محلی و بین المللی تایید می کند.

نتایج نشان داد که صنایع تولیدی، تجارت عمده و خرده‌فروشی، تعمیر خودرو، و بخش‌های ساخت و ساز در رهبری لوکوموتیو اقتصادی و کمک به تولید ناخالص داخلی به قیمت‌های جاری در امارت عجمان برای سال ۲۰۲۳ در اولویت قرار دارند. صنعت تولید ۱۸٫۸۰ درصد سهم داشته است. به تولید ناخالص داخلی، پس از آن تجارت عمده و خرده فروشی و تعمیر خودرو با ۱۸٫۰۴ درصد، در حالی که فعالیت ساختمانی ۱۶٫۴۲ درصد سهم داشته است.

 

این فعالیت ها همچنین سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی واقعی داشتند، به طوری که بخش تولید ۱۸٫۹ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، در حالی که عمده فروشی و خرده فروشی و تعمیر خودرو ۱۸٫۳۱ درصد و فعالیت های ساختمانی ۱۷٫۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.