اخبار مهم

تورم در برزیل ثابت شد

بانک مرکزی برزیل در بحبوحه فشار تورم نرخ بهره را در ۱۰٫۵ درصد ثابت نگه داشته است
BRASÍLIA، ۱ آگوست ۲۰۲۴ — بانک مرکزی برزیل برای دومین جلسه متوالی نرخ بهره خود را ثابت نگه داشت. بلومبرگ گزارش داد که سیاستگذاران به اتفاق آرا به حفظ نرخ معیار موسوم به Selic در ۱۰٫۵ درصد در روز چهارشنبه رای دادند.
در ماه ژوئن، بانک مرکزی برزیل کاهش نرخ بهره را که برای نزدیک به یک سال اجرا شده بود، متوقف کرد. اخیراً، دولت خواستار کاهش نرخ بهره شده است، زیرا تضعیف ارز برزیل – واقعی (R$) – تهدید می کند که تورم را بیشتر از حد هدف هدایت کند.
در حالی که کنترل تورم در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین دشوار است، بانک‌های مرکزی هزینه‌های استقراض محدود و دو رقمی را حفظ می‌کنند. افزایش قیمت مصرف کننده در اوایل ژوئیه و در بحبوحه سوخت گران تر، از همه پیش بینی ها فراتر رفت. در ماه ژوئن، نرخ تورم ۰٫۲۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲ ماه گذشته، این شاخص – که در برزیل به عنوان شاخص کل قیمت ملی مصرف کننده (IPCA در مخفف پرتغالی آن) شناخته می شود – ۴٫۲۳ درصد افزایش یافت.
برزیل هدف ثابت تورم ۳ درصدی را برای سال ۲۰۲۴ با حاشیه تحمل ۱٫۵ درصد بالاتر یا کمتر تعیین کرده است. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران در مورد برنامه‌های هزینه‌های رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا محتاط هستند و واقعی در میان بازارهای نوظهور امسال بیشترین تضعیف را داشته است و هزینه‌های واردات را افزایش داده است.
تصمیم برزیل ساعاتی پس از آن اتخاذ شد که فدرال رزرو در ایالات متحده تصمیم گرفت هزینه های استقراض را در بالاترین سطح خود در بیش از دو دهه گذشته نگه دارد، و جروم پاول، رئیس آن، نشان داد که کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ممکن است.
از سوی دیگر، برزیل بازار کار انعطاف پذیر و قوی را نشان داده است. نرخ بیکاری برزیل برای سه ماهه منتهی به ژوئن به ۶٫۹٪ کاهش یافت – پایین ترین نتیجه در یک چهارم از ژانویه ۲۰۱۵، زمانی که آن نیز به ۶٫۹٪ رسید
جمعیت شاغل به رکورد دیگری رسید که در مجموع به ۱۰۱٫۸ میلیون نفر رسید. این رقم نسبت به فصل قبل ۱٫۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.