اخبار مهم

بن طوق، همتای شیلیایی، ابزارهای تقویت همکاری را کشف می کند

ابوظبی، ۳۰ جولای ۲۰۲۴ به نقل از خبر گزاری  (وام) — عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد، نشستی دوجانبه با نیکلاس گرائو، وزیر اقتصاد، توسعه و گردشگری شیلی برگزار کرد تا راه های جدیدی برای تقویت روابط اقتصادی کشف کند. بین دو کشور در زمینه‌های اقتصاد جدید، گردشگری، هوانوردی، کارآفرینی، تجارت الکترونیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری و کشاورزی.
بن طوق بر روابط اقتصادی قوی و رو به گسترش امارات متحده عربی با جمهوری شیلی تاکید کرد و تاکید کرد که دو کشور با موفقیت مشارکت ها و موافقت نامه های پایدار و متنوعی را در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری ایجاد کرده اند.
در این دیدار بر اهمیت امضای توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) بین امارات و شیلی به عنوان گامی بزرگ در جهت تقویت همکاری های اقتصادی موجود در بخش های مختلف تاکید شد. هدف اصلی این توافق افزایش جریان سرمایه گذاری، ایجاد فرصت ها، گسترش تجارت و تشویق مشارکت در سطح بخش خصوصی است. علاوه بر این، دسترسی شرکت‌های هر دو کشور به بازارها و فرصت‌های امیدوارکننده در آسیا و آمریکای جنوبی را ساده‌تر می‌کند.
بن طوق گفت: «ما جمهوری شیلی را به عنوان یک شریک اقتصادی ارزشمند برای امارات در آمریکای جنوبی می دانیم، زیرا از فضای سرمایه گذاری مطلوبی برخوردار است. ما مشتاقانه منتظر ارتقای روابط اقتصادی خود در سطوح دولتی و بخش خصوصی و همچنین کشف فرصت های امیدوارکننده در بخش ها و زمینه های مورد علاقه دوجانبه هستیم.

بحث ها بر اهمیت تقویت تلاش های مشترک برای معرفی برنامه های جدید برای پروژه های کوچک و متوسط ​​در هر دو بازار متمرکز بود. دو وزیر بر اهمیت توانمندسازی بخش SMEها و تسهیل ورود صادرات آنها به بازارهای خارجی توافق کردند. علاوه بر این، آنها بر اهمیت توانمندسازی کارآفرینان و استارت‌آپ‌های شیلیایی برای استفاده از مزایا و توانمندسازی‌های منحصربه‌فرد ارائه‌شده توسط محیط تجاری امارات تاکید کردند.

دو طرف سازوکارهای تقویت همکاری های دوجانبه در زیربخش ها و فعالیت های مختلف گردشگری به ویژه سفر و هوانوردی در مرحله بعدی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. همچنین در مورد چشم انداز راه اندازی ابتکارات گردشگری مشترک با هدف ارتقای جاذبه های گردشگری برجسته و مکان های تاریخی در هر دو کشور و در نتیجه استفاده از قابلیت های متنوع گردشگری هر دو بازار بحث شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.