مراکز دیدنی و تفریحی

برج خلیفه(Burj Khalifa)

بهتر است قبل از هر چیز از معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی شروع کنیم. برج خلیفه دبی از تمام نقاط این شهر پیداست. حتی در فاصله ۹۵ کیلومتری دبی هم می‌توانید آن را ببینید. همه می‌دانیم که برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیا است و به‌همین دلیل شهرت جهانی دارد؛ اما رکوردهای آن فقط به تعداد طبقاتش محدود نیست، بلکه سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان هم در برج خلیفه است که در هر ثانیه ۱۰ متر جابه‌جا می‌شود.

اگر بخواهید سوار شدن بر این آسانسور را تجربه کنید، باید پس از انتخاب و خرید بلیط، مدتی در اتاق‌های انتظار بمانید. در این اتاق‌ها با میان‌وعده و قهوه از شما پذیرایی می‌شود. در طبقات این برج از آثار هنری گرفته تا چشم‌اندازهای بی‌مانند، به نمایش گذاشته می‌شود.

اگر قصد داشته باشید که در بلندترین رستوران جهان غذا بخورید، باید به طبقه ۱۲۲ این برج بروید البته در چنین رستوران‌هایی حسابی حواستان به بودجه‌ای که به قیمت غذا در دبی اختصاص داده‌اید، باشد. اگر قصد دارید از بالای برج مناظر بی‌نظیر شهر را با تلسکوپ‌های مخصوص ببینید، می‌توانید از طبقات ۱۲۴ و ۱۴۸ دیدن کنید. بلندترین قسمت برج، طبقه ۱۶۳ آن است، اما بازدید عموم مردم از آن امکان‌پذیر نیست. فراموش نکنید که بلیط‌های برج خلیفه تا ۹۰ روز اعتبار دارند و در روزهای عادی بهتر است از دو هفته قبل از بازدید، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. اگر قصد دارید در ایام تعطیلی از برج خلیفه دیدن کنید نیز بهتر است از یک ماه قبل برای خرید بلیط اقدام کنید. لازم به ذکر است، بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن می‌کنید، قیمت بلیط‌ها تغییر می‌کنند.

  • ساعت بازدید از برج خلیفه: از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲:۰۰ (برخی از تورهای تماشای طلوع خورشید نیز موجود است)
  • قیمت بازدید از برج خلیفه: بلیط نوع یک (طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵) ۱۴۹ درهم امارات، بلیط نوع ۲ (طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸) ۳۷۸ تا ۵۳۳ درهم امارات
  • آدرس برج خلیفه: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید ۱

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای کاربردهای مختلفی است که از آن جمله می‌توان به بخش‌های اداری، مسکونی، هتل‌، رستوران، سکوی تماشا و ارتباطات اشاره کرد.

طبقه ۳۹ و طبقات زیرین برای هتل آرمانی استفاده می‌شود؛ طبقات ۳۹ تا ۱۰۸ عمدتا به‌عنوان بخش‌های مسکونی به کار می‌روند که درمجموع شامل ۹۰۰ آپارتمان شخصی می‌شوند که بنا به گفته‌ مسئولان برج، فقط در عرض هشت ساعت از آغاز فروش، تمامی واحدها فروخته شدند. این آپارتمان‌ها شامل استودیوها و سوئیت‌های یک، دو، سه و چهار خوابه هستند. برج خلیفه دبی دارای مجموعه وسیعی از امکانات رفاهی و خدماتی است که تجربه‌ای بی‌نظیر از سبک زندگی را برای ساکنان و مهمانان فراهم می‌کند. لابی‌های اختصاصی اسکای در طبقات ۴۳، ۷۶ و ۱۲۳ شامل پیشرفته‌ترین امکانات تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده و روباز، جکوزی و اتاق سرگرمی برای دورهمی‌ها و رویدادها است.

طبقات بالاتر از ۱۰۸ تا ۱۵۴ به فضاهای اداری اختصاص دارند؛ به استثنای طبقات ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ که سکوی تماشا برای گشت‌وگذار عمومی هستند. همچنین یک رستوران در طبقه ۱۲۲ فعالیت می‌کند. طبقات بالای ۱۵۴ تا ۱۶۳ همگی برای تاسیسات سازه در نظر گرفته شده است. استخرهای برج در طبقات ۴۳ و ۷۶ قرار دارند.

تعداد طبقات به‌حدی زیاد است که از طبقه همکف تا طبقه ۱۶۰ درمجموع ۲,۹۰۹ پله وجود دارد. با اینکه تعداد طبقات برج را عموما ۱۶۳ طبقه معرفی می‌کنند؛ اما سازه‌ای به ارتفاع ۸۲۸ متر نمی‌تواند فقط همین تعداد طبقه را داشته باشد. در واقع، طبقات بالای ۱۶۳ تا زیر منار مخروطی که مسکونی نیستند و برای بخش تاسیسات به کار نمی‌روند، شامل ۴۶ طبقه می‌شوند و بنابراین، از نظر فنی ساختمان دارای ۲۰۹ طبقه است. اطراف برج در روی زمین با آب‌نماها، فضای سبز و خیابان‌های عریض مناسب برای پیاده‌روی احاطه شده است.

طراحی داخلی بخش‌های عمومی در برج خلیفه نیز توسط شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و به سرپرستی «نادا آندریک» (Nada Andric) انجام شد. در فضای داخلی از شیشه، فولاد ضدزنگ و سنگ‌های تیره صیقلی همراه با کف تراورتن نقره‌ای، دیوارهای گچ‌بری ونیزی، فرش‌های دستباف و کفپوش سنگی استفاده شده است. فضای داخلی با الهام از فرهنگ محلی بوده؛ در عین حال که به این سازه به‌عنوان نماد و اقامتگاهی جهانی نگاه شده است.

رستوران آرمانی امل

«رستوران آرمانی امل» (Armani Amal) مکانی عالی برای چشیدن طعم غذاهای تند و پرادویه هندی است. سرآشپزهای این رستوران از دستورهای غذایی هندی استفاده کرده و غذاهای گیاهی و غیرگیاهی را به شکلی جدید ارائه می‌کنند. هنگام صرف غذا می‌توانید از چشم‌اندازه فواره دبی نهایت لذت را ببرید.

رستوران ایتالیایی آرمانی

در «رستوران ایتالیایی آرمانی» (Armani Ristorante) امکان صرف غذاهای اصیل ایتالیایی برای شما وجود دارد. اگر به‌دنبال یک تجربه غذایی مجلل هستید، حتما سری به این رستوران بزنید که غذاهای کلاسیک ایتالیایی را با کمی تغییروتحول بازآفرینی کرده است و ترکیبی از طعم‌ها را در دهان شما ایجاد می‌کند.

رستوران اتمسفر

«رستوران اتمسفر» (At.Mosphere) در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه و ارتفاع ۴۴۲ متری از سطح شهر قرار دارد و با سه فضای لوکس غذاخوری از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

از لحظه‌ای که وارد آسانسور سریع برج می‌شوید تا زمانی که پشت میز کنار پنجره با چشم‌انداز مرکز شهر دبی و دریا می‌نشینید، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌خورد. این رستوران با منوهای نوآورانه و استفاده از بهترین مواد اولیه و ۲۰ سال تجربه سرآشپز «جروم لاگارد» (Jerome Lagarde)، وعده غذایی به‌یادماندنی را برایتان تضمین می‌کند. رستوران اتمسفر از هفت صبح تا دو صبح روز بعد آماده پذیرایی از مهمانان است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.