اخبار مهم

بانک مرکزی فیلیپین با کاهش مصرف، نرخ بهره را کاهش داد

مانیل، ۱۵ آگوست ۲۰۲۴  – بلومبرگ گزارش داد، بانک مرکزی فیلیپین نرخ بهره اصلی خود را یک چهارم کاهش داد و به توقفی که نزدیک به یک سال به طول انجامید، پایان داد، زیرا سیاست گذاران به دنبال زنده نگه داشتن حرکت در اقتصاد بودند. پنج شنبه.

بانک Sentral ng Pilipinas طبق انتظار ۱۳ اقتصاددان از ۲۳ اقتصاددان در نظرسنجی بلومبرگ، در روز پنجشنبه نرخ هدف را ۲۵ واحد پایه کاهش داد و به ۶٫۲۵ درصد رساند.

بانک مرکزی فیلیپین یکی از اولین بانک‌هایی است که به سمت تسهیل پولی در آسیای جنوب شرقی حرکت می‌کند، زیرا فشار علیه پزو کاهش یافت و اقتصاد نشانه‌هایی از فشار ناشی از هزینه‌های استقراض بالای ۱۷ سال را نشان داد. این تصمیم که برای ماه‌ها توسط فرماندار الی رمولونا تلگراف شده بود، شروع به از بین بردن تهاجمی‌ترین کمپین تشدیدکننده BSP در دو دهه اخیر می‌کند که شاهد افزایش ۴۵۰ واحدی نرخ برای کاهش تورم بود.

در حالی که فیلیپین یکی از سریع‌ترین اقتصادهای آسیایی است، تقاضای داخلی زیر بار نرخ‌های بازدارنده کاهش یافته است. مصرف خصوصی، بستر تقاضا، با کندترین سرعت پس از همه‌گیری در دوره ژانویه تا مارس رشد کرد و در بررسی اخیر در سه ماهه کاهش یافت.

 

اگرچه تورم در ماه ژوئیه به سریع‌ترین سرعت خود در ۹ ماه گذشته رسید، اما بانک مرکزی انتظار دارد که افزایش قیمت‌ها برای بقیه سال کاهش یابد، که عمدتاً به دلیل تأثیر کاهش تعرفه واردات برنج است.

پزو که در این ماه بیش از ۲ درصد در برابر دلار تقویت شده است، نویدبخش ثبات قیمت ها نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.