رویدادها

امارات ۲۵ میلیون دلار به برنامه جهانی …

کمک بشر دوستانه امارات

امارات ۲۵ میلیون دلار به برنامه جهانی غذای سازمان ملل برای تلاش های بشردوستانه در سودان کمک می کند

امارات متحده عربی توافقنامه ای را با برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) برای ارائه کمک های غذایی اضطراری به جمعیت های آسیب دیده از بحران سودان و سودان جنوبی امضا کرده است. این شامل پناهندگان، جوامع میزبان، آوارگان داخلی و عودت کنندگان تحت تأثیر جنگ می شود.

این توافقنامه که بین وزارت امور خارجه امارات و برنامه جهانی غذا به رسمیت شناخته شده است، از طرف امارات توسط سلطان الشمسی، دستیار وزیر در امور توسعه بین المللی و از طرف برنامه جهانی غذا توسط متیو نیمز، مدیر واشنگتن امضا شد. دفتر و با حضور لانا زکی نصیبه، دستیار سیاسی وزیر امور خارجه و آمنه محمد، معاون دبیرکل، در مراسم ویژه ای در دفتر نمایندگی امارات متحده عربی در سازمان ملل در نیویورک.

۱۷٫۷ میلیون نفر در سودان و ۷٫۱ میلیون نفر در سودان جنوبی در نتیجه جنگ در سودان با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند. امارات متحده عربی برای کمک به کاهش این بحران در مجموع ۲۵ میلیون دلار کمک کرده است: ۲۰ میلیون دلار برای سودان و ۵ میلیون دلار برای سودان جنوبی.

سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، گفت: «WFP از همه تعهدات در قبال عملیات نجات جان ما در غذا در سودان استقبال می‌کند. با این کمک، ما قادر خواهیم بود به افراد آسیب پذیری که در معرض خطر سقوط به سمت قحطی هستند، کمک کنیم.

این کمک بخشی از تعهد ۷۰ میلیون دلاری امارات متحده عربی است که در ماه آوریل در «کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای سودان و کشورهای همسایه» به آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه برای کاهش بحران شدید انسانی در سودان اعلام شد.

لانا زکی نصیبه اظهار داشت: “با گرسنگی گسترده در سودان و کشورهای همسایه، مشارکت ما با برنامه جهانی غذا به آسیب پذیرترین افراد در مواجهه با پیامدهای ویرانگر این جنگ کمک می کند. ما نمی توانیم اجازه دهیم قحطی دیگری در سودان رخ دهد. اثرات طولانی مدت قحطی، به ویژه در مورد کودکان، این یک فراخوان برای اقدام برای متوقف کردن قحطی در مسیر آن است

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.