رویدادها

امارات متحده عربی سری موفقی از اولین پروازهای HAPS را ثبت کرد

ابوظبی، ۷سپتامبر ۲۰۲۴  — Mira Aerospace، پیشرو جهانی در فناوری ایستگاه سکوی ارتفاع بالا (HAPS) و سرمایه گذاری مشترک بین Bayanat، ارائه دهنده پیشرو تجزیه و تحلیل جغرافیایی مبتنی بر هوش مصنوعی، و UAVOS، یک شرکت آمریکایی توسعه دهنده و سازنده سیستم های پیشرفته بدون سرنشین، از اتمام موفقیت آمیز سری پروازهای HAPS در امارات خبر داد.

موفقیت این پروازهای آزمایشی تعهد این شرکت را برای پیشرفت صنعت هوافضای امارات تقویت می کند و جایگاه بین المللی آن را در میان سایر کشورهای پیشگام تقویت می کند.

این هواپیما که از جزیره ابوالابیض در امارات پرتاب شد، در طول هر ماموریت چندین روز در ارتفاعات استراتوسفر پرواز کرد و محموله پیشرفته رصد زمین را حمل کرد. در طول این دوره، جدا از جمع‌آوری داده‌های ارزشمند پرواز، سناریوهای مختلفی برای بررسی کاربردهای بالقوه موارد استفاده خاص برای رصد زمین و پایش محیطی مورد آزمایش قرار گرفتند.

حسن الحسنی، مدیر عامل بایانات و رئیس هیئت مدیره هوافضای میرا، درباره آخرین دستاورد گفت: «از آنجایی که بایانات ادغام خود با یاهست را تکمیل می کند تا به Space42 تبدیل شود، پیشرفت های هوافضای میرا برای چشم انداز ما بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.