رویدادها

امارات متحده عربی سازمان مخفی تروریستی جدید را کشف کرد

امارات متحده عربی سازمان مخفی جدیدی را کشف کرد که توسط فراریان گروه تروریستی "Reform Call" در خارج از کشور تشکیل شده است.

ابوظبی، ۲ آگوست ۲۰۲۴– تحقیقات انجام شده توسط دادستانی عمومی، تحت نظارت دادستان کل امارات، یک سازمان مخفی جدید را کشف کرد که در خارج از این کشور فعالیت می کرد.

این سازمان توسط اعضای فراری سازمان “ندای اصلاحات” تشکیل شده است که در داخل کشور به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی شده و قرار بود در سال ۲۰۱۳ منحل شود. هدف سازمان جدید احیای گروه قبلی و تعقیب اهداف مشابه است.

وزارت امنیت امور خارجه، فراریان امارات مختلف را که در سال ۲۰۱۳ به طور غیابی محکوم شده بودند، زیر نظر داشته است. این نظارت نشان داد که دو گروه از اعضای سازمان در خارج از کشور گرد هم آمده و دیگران را برای تشکیل یک سازمان جدید استخدام کرده اند.

 

مشخص شد که آنها از منابعی در داخل امارات و سایر گروه ها و سازمان های تروریستی در خارج از این کشور کمک مالی دریافت کرده اند.

تحقیقات بیشتر نشان داد که این سازمان با سایر گروه های تروریستی برای همکاری در بخش های رسانه ای، اقتصادی و آموزشی ائتلاف هایی ایجاد کرده است. هدف از این تلاش ها تقویت روابط، تامین بودجه، حفظ حضور سازمان، ارتقای مکانیسم های حفاظتی در خارج از کشور و دستیابی به اهداف آن است.

در یک کشور، این گروه با چندین جبهه مرتبط است که به عنوان سازمان های خیریه یا روشنفکر و کانال های تلویزیونی ظاهر می شوند، که برجسته ترین آنها بنیاد کوردوبا (TCF) است. TCF که از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک سازمان تروریستی در این کشور طبقه بندی شده است، خود را به عنوان یک موسسه “اندیشکده” خاورمیانه معرفی می کند. رهبری آن را انس آلتیکریتی، یکی از رهبران اخوان المسلمین مقیم خارج از کشور، برعهده دارد که نقش مهمی در سازماندهی تظاهرات در مقابل سفارتخانه های امارات و سازمان های بین المللی ایفا کرد.

 

اعضای فراری در جلسات محرمانه از طریق اپلیکیشن های اینترنتی و از طریق دیدارهای متقابل بین دو گروه با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند.

اعترافات یکی از اعضای دستگیر شده سازمان به جزئیات ساختار و فعالیت های گروه و نقش اعضای آن در تهدید ثبات پرداخته است. این فعالیت‌ها شامل رهبری کمپین‌های بدنام کردن، ترویج سخنان نفرت‌انگیز، زیر سؤال بردن دستاوردهای دولت، گسترش اختلاف میان مردم، تأمین مالی تروریسم، مشارکت در پولشویی، و همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی برای بی‌ثبات کردن امنیت دولت است.

آنها همچنین اقداماتی را علیه نهادهای رسمی تحریک کردند، امارات متحده عربی را در مورد مسائل حقوق بشر هدف قرار دادند، به دنبال تضعیف اعتماد به دولت بودند، و افکار عمومی را از طریق صفحات آنلاین جعلی و حساب های ایجاد شده برای این منظور تحریک کردند.

 

برخی از اعضا مستقیماً با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر درگیر بودند و اطلاعات نادرستی درباره مقامات دولتی ارائه می‌کردند تا در گزارش‌های منفی علیه امارات مورد استفاده قرار گیرند.

تیمی از دادستانی عمومی در حال حاضر در حال انجام تحقیقات فشرده برای بررسی جزئیات اعترافات عضو دستگیر شده و یافته های وزارت امنیت کشور است.

انتظار می رود دادستانی عمومی جزئیات این سازمان تروریستی و جنایات آن را پس از تکمیل این تحقیقات منتشر کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.