رویدادها

اتریش ابتکاراتی را برای مبارزه با کمبود کارگران ماهر در زمینه STEM آغاز می کند

وین، ۱۵ آگوست ۲۰۲۴ – اتریش در حال تعیین استانداردهایی در چشم انداز آموزشی و پژوهشی برای مقابله با چالش های آینده است. هدف دولت با دو ابتکار گسترده، مبارزه با کمبود کارگران ماهر در زمینه های STEM (ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری) و همچنین ترویج گسترده تحقیق و نوآوری در کشور است. این اقدامات نه تنها برای حل مشکلات کوتاه مدت بلکه برای ایمن سازی و تقویت اتریش به عنوان یک مکان تجاری در دراز مدت در نظر گرفته شده است.
کمبود کارگران ماهر در زمینه های STEM برای سال ها مشکلی برای اقتصاد و سیستم آموزشی در اتریش بوده است. برای مقابله با این امر، دولت اتریش ابتکار عملی جامعی را با هدف علاقه مندی جوانان به این رشته ها آغاز کرده است. به اصطلاح “مناطق MINT” شبکه های منطقه ای هستند که به ترویج ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و فناوری اختصاص دارند. این شبکه ها برای ترویج علاقه و اشتیاق برای افراد STEM از اوایل کودکی تا بزرگسالی طراحی شده اند.
صندوق آینده اتریش یک میلیون یورو برای این منظور فراهم می کند. این بودجه برای حمایت و گسترش شبکه های STEM منطقه ای در سراسر اتریش استفاده می شود.

 

وزیر کار و امور اقتصادی مارتین کوچر با تاکید بر اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها گفت: “صندوق اتریش آینده به عنوان یک ابزار مهم تامین مالی تحقیقاتی مکمل عمل می‌کند. با بودجه‌های ارائه شده، ما به اتریش به عنوان مکانی برای تحقیق و نوآوری رونق زیادی می‌دهیم.” تحقیق و توسعه امروز موفقیت اقتصادی فردا است.”
کوچر گفت: «این بسیار مهم است که ما نه تنها از نظر تئوری بر این فناوری ها مسلط باشیم، بلکه آنها را در عمل صنعتی نیز به کار ببریم.
مارتین پولاشک، وزیر آموزش و پرورش در مراسم راه اندازی این طرح در لئوبن توضیح داد: “ما می خواهیم کودکان در سنین پایین با فناوری و علوم طبیعی در تماس باشند و ترس خود را از آنها از دست بدهند.” “امکانات بسیار و متنوع است و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این پیشنهادات برای همه کودکان قابل دسترس است.”

فوریت این اقدامات با ارقام هشدار دهنده فدراسیون صنایع اتریش (IV) پشتیبانی می شود. به گفته کریستوف نویمایر، دبیر کل IV، صنعت اتریش در حال حاضر با کمبود ۴۰۰۰۰ متخصص STEM مواجه است. اگر اقدامات متقابل به موقع انجام نشود، این رقم می تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰۰۰۰ افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.