رویدادها

۶۴۶ میلیون درهم معاملات در مناطق مرکزی و شرقی شارجه

۶۴۶ میلیون درهم معاملات در مناطق مرکزی و شرقی شارجه در نیمه اول سال

شارجه، ۴ آگوست ۲۰۲۴  — بر اساس گزارش شش ماهه بخش املاک و مستغلات در شهرهای شارجه که توسط اداره ثبت املاک شارجه صادر شده است، مشخص شد که ارزش معاملاتی معاملات ملکی به درهم رسیده است. ۶۴۶ میلیون در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در مناطق مرکزی و شرقی شارجه با نرخ رشد ۱۷٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته.

تعداد کل معاملات ملکی در شعب این اداره کل ۱۴ هزار و ۳۹۵ فقره بوده که کل مساحت معاملات خرید و فروش در همین مدت به ۲۱٫۷ میلیون فوت مربع رسیده است.

 

عمر المنصوری، مدیر شعبه اداره ثبت املاک شارجه گفت: املاک در مناطق مرکزی و شرقی در نیمه اول سال جاری به رکوردهای جدیدی دست یافتند. و وی تاکید کرد که “علاقه و حمایت ارائه شده توسط دولت شارجه برای توسعه مستمر زیرساخت ها و قوانین تاثیر مثبتی در حمایت و توسعه املاک و مستغلات در امارت در همه شهرهای آن دارد.”
المنصوری همچنین خاطرنشان کرد: در این دو منطقه پروژه‌های املاک و مستغلات و توسعه بسیاری به‌ویژه در حوزه گردشگری راه‌اندازی شد که منجر به جذب سرمایه‌گذاران از داخل و خارج از امارات شد و در رشد و شکوفایی این بخش در طول سال‌های گذشته منعکس شد. دوره گذشته که در نتایج این گزارش مشهود است.

 

المنصوری به تفصیل توضیح داد که ارزش معاملات در چهار شعبه ۳٫۵ درصد از کل ارزش معاملات بخش املاک و مستغلات را تشکیل می دهد. ارزش کل معاملات در منطقه مرکزی به ۲۸۴٫۲ میلیون درهم رسید که ۱٫۷ درصد از ارزش کل معاملات را نشان می دهد.

ارزش معاملات در خورفکان ۱۷۹٫۶ میلیون درهم معادل ۰٫۹ درصد، در کلبا ۱۷۰٫۷ میلیون درهم معادل ۰٫۸ درصد و در دیبا الحصن به ۱۱٫۵ میلیون درهم که ۰٫۱ درصد از کل را نشان می دهد. ارزش معاملاتی شعب

همچنین بر اساس این گزارش، المنصوری توضیح داد که شعب این اداره ۲۴۶ معامله وام مسکن به ارزش کل ۲۷۹٫۷ میلیون درهم انجام داده اند.

 

تعداد معاملات فروش در منطقه مرکزی به ۲۸۱ معامله رسید که در ۳۶ منطقه مختلف و به ارزش کل ۲۳۲٫۷ میلیون درهم انجام شد. شهرستان «القاسمیه» با ۱۴۲ نوبت با ۵۰٫۵ درصد کل معاملات فروش بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است و پس از آن منطقه «المعشی» با ۲۰ معامله و پس از آن منطقه «کشاورزی الفاو» با ۱۴ نوبت قرار دارند. .
در خورفکان تعداد معاملات در ۲۲ منطقه شهر به ۱۳۷ مورد و به ارزش ۸۳٫۲ میلیون درهم رسید. از این تعداد، ۲۳ مورد در منطقه «البردی ۴» انجام شده که ۱۶٫۸ درصد از کل معاملات فروش شهر را تشکیل می دهد و پس از آن منطقه «صنعتی الحرای» با ۲۲ معامله و سپس منطقه «حیاوه ۴» با ۱۸ معامله قرار دارند. معاملات
در مورد شهر کلبه تعداد معاملات در ۲۲ منطقه به ۶۳ مورد و به ارزش کل ۴۲٫۷ میلیون درهم رسید که ۱۲ مورد آن در “الطرائف ۵” انجام شده است که ۱۹ درصد از کل معاملات فروش شهر را تشکیل می دهد. پس از آن منطقه تجاری سور کلبه با ۱۱ معامله و سپس منطقه صنعتی کلبه و البردی هر کدام با ۶ معامله قرار دارند.
در نهایت معاملات فروش در دیبا الحسن در ۳ منطقه با ۱۳ تراکنش به ارزش ۹٫۵ میلیون درهم توزیع شد و ۶۹٫۲ درصد از این معاملات در منطقه «الشمالی» با ۹ تراکنش انجام شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.