رویدادها

سود خالص سالیک در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۵۴۴٫۸ میلیون درهم رسید

دبی، ۱۳ آگوست ۲۰۲۴  — هیئت مدیره شرکت Salik PJSC (Salik)، اپراتور انحصاری عوارضی دبی، به ریاست Mattar Al Tayer، رئیس هیئت مدیره، امروز نتایج مالی شرکت را برای سه ماهه دوم ۲۰۲۴ و H1 اعلام کرد. در سال ۲۰۲۴، سود خالص پس از کسر مالیات ۵۴۴٫۸ میلیون درهم در نیمه اول ۲۰۲۴ ایجاد کرد.

سالیک عملکرد مالی بسیار سالمی را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ارائه کرد و ۲۳۸٫۵ میلیون سفر درآمدزایی را ثبت کرد که با ۴٫۹ درصد افزایش در سال به ثبت درآمد ۱٫۱ میلیارد درهم رسید. درآمد حاصل از استفاده از عوارض، که ۸۷٫۱ درصد از کل درآمد را تشکیل می دهد، با ۴٫۹ درصد افزایش در سال به ۹۵۳٫۸ میلیون درهم رسید. در نیمه اول سال ۲۰۲۴، سالیک EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) را ۷۳۸٫۴ میلیون درهم گزارش کرد که نسبت به سال قبل ۶٫۵ درصد افزایش داشت و سود قبل از مالیات ۵۹۸٫۶ میلیون درهم، ۹٫۲ درصد افزایش داشت. سال به سال با توجه به نتایج مالی قوی، هیئت مدیره شرکت تقسیم سود موقت ۵۴۴٫۸ میلیون درهم، معادل ۷٫۲۶۳ فایل به ازای هر سهم، قابل پرداخت در ۵ سپتامبر ۲۰۲۴ را تصویب کرد.

 

Mattar Al Tayer، رئیس هیئت مدیره سالیک، گفت: “ما از عملکرد خود در نیمه اول سال بسیار خرسندیم، با رشد درآمد قوی ۵٫۶ درصدی نسبت به سال قبل، که بیشتر از جاه طلبی ما برای تبدیل شدن به آن حمایت می کند. یک رهبر جهانی در راه حل های تحرک از ابتدای سال ۲۰۲۴، ما بر گسترش تجارت اصلی خود در زمینه عوارض و در عین حال تنوع بخشیدن به جریان درآمد خود از طریق ابتکارات استراتژیک جدید تمرکز کرده ایم. افزودن دو دروازه جدید عوارضی در دبی، که قرار است تا پایان نوامبر ۲۰۲۴ عملیاتی شود، و همکاری اخیر ما در راه حل های پارکینگ با مراکز خرید عمار که در جولای امسال به بهره برداری رسید، بر تعهد ما به تنوع و رشد تاکید دارد.

ابراهیم سلطان الحداد، مدیر اجرایی سالیک، اظهار داشت: «خوشحالیم که سه ماهه بسیار قوی دیگری را گزارش کنیم، با عملکرد سالیک که نشان‌دهنده روشنی از انعطاف‌پذیری مدل کسب‌وکار ما و تعهد ما به افزایش تحرک در دبی است. افزایش سفرهای درآمدزا و حساب‌های فعال به‌دست‌آمده در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ نشان‌دهنده تلاش‌های استراتژیک ما برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای حمل‌ونقل کارآمد است. دبی همچنان به تقویت موقعیت خود به عنوان یک مرکز گردشگری جهانی ادامه می دهد و بازدیدکنندگان بین المللی بیشتری را بیش از گذشته به خود جذب می کند. این شهر همچنان به جذب ساکنان و مشاغل جدید ادامه می دهد و ما مفتخریم که نقشی اساسی در تبدیل دبی به یکی از در دسترس ترین شهرهای جهان ایفا می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از محدودیت زمانی فراتر رفت لطفاً یکبار دیگر کپچا را کامل کنید.